Tyskland på trynet , favorittene sliter

Ny dag i Vm med nye overraskelser kan man trygt si , Costa Rica vs Serbia 0-1 , den kampen ble som jeg hadde spådd på forhånd , at Serbia ville ta seieren hjem i denne kampen , ble bare 1-0 , men ett fantastisk frispark av Kolarov , på linje med Ronaldo sitt , kansje bedre og helt i klasse med Beckham sine i sin tid var nok til og vinne kampen. Så var det tyskerne sin tur mot Mexico , de fleste regnet tyskerne som favoritter i denne kampen , jeg var kansje litt mer skeptisk til favoritt stempelet på bakgrunn av tyskerne sine kamper før Vm , de var ikke imponerende. Mexico var fullt med på notene i denne kampen og 1-0 til Mexico sto det etter 35 minutter med flott overgangs spill og Hirving Lozano setter inn målet . Dette satte nok fyr på hjemlandet Mexico , ett hardt prøvet folkeslag , med høy kriminalitet , vold og fattigdom og Donald Trump mur i sikte ,nå kunne de juble for laget sitt og folket ble samlet i seieren , tårene satt løst blant både spillere og supportere da seieren var ett faktum , tyskerne selv innrømte at dette var slettens ikke ufortjent av Mexico , meget gøy for Vm dette synes i alle fall jeg. Så var det duket for en av de største favorittene i Vm , om ikke den aller største , Brasil , Argentina hadde feilet , Tyskerne hadde tapt , nå ventet Sveits i andre enden , skulle dette bli en ny overraskelse ? ,etter jeg hadde studert dette sveitsiske laget litt før Vm , varslet jeg i ett av mine innlegg at dette slettes ikke ville bli noe walk over for Brasil , og jeg hadde helt rett Brasil tok ledelsen oppskriftsmessig etter 20 min med ett flott mål av Cauthino , de fleste tenkte vel at nå ville Brasil fikse dette , som mange kansje tenkte om Argentina når de tok ledelsen mot Island , men den gang ei , Sveits var tøff nok til og løfte spillet og flytte spillere frem , det er faktisk den eneste måten og hente poeng på eller slå disse favoritt lagene , dette betalte seg og Steven Zuber header inn utligningen til 1-1 . Flere mål ble det ikke , Sveits hang godt med til tider , var nok veldig på hæla på slutten , som Island var i sin kamp , men verken Argentina eller Brasil makter og score det avgjørende målet . Er litt moro når det blir sånn i ett Vm , det er dette som gjør fotballen populær og engasjerende , skaper diskusjoner og entusiasme . Mandag venter nye oppgjør som kan gi nye overraskende resultater , kl 14.00 skal søta bror ut mot Sør -Korea som allerede er i strupen på svenskene og anklager de for spionasje på sin treningsleir , sikkert lett og oppdage en svenske på sidelinjen på en sånn treningsleir , ingen lett oppgave for svenskene dette som for tiden sliter med og score mål. Kl 17.00 er det Belgia mot Panama , ett lag som tapte for Norge rett før Vm , mange spår Belgia som en stor outsider i dette Vm og de har ett lag med mange gode spillere , så får vi se om de er så god som mange tror , dagen avsluttes med Tunisia vs England , her kan det og skje uventete ting , men vet jo aldri med England , det har vi sett i utallige Vm og Em , jeg må innom en tur på sykehuset for undersøkelser og prøver før jeg benker meg på puben Wave for nok en spennende dag fra Vm

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg