HEFTIG 17 MAI HELG

For oss som jobber i den berømte restaurantbransjen ble det en heftig helg på jobb i det fine været , folk stimer til byen når solen titter frem , mer heldig med været i en by som Bergen kunne man knapt nok bli , ikke de helt store temperaturene på 17 mai alle steder , men gunstig for folk i bunader og dress , og de som vandret i 17 mai togene , da ble det ikke for varmt.Min maraton helg begynte 16 mai , først Brann kamp naturlig nok , så bar det på Jacks Country Saloon for og underholde allerede 17 mai klare mennesker , ble en artig kveld og natt på jobben . Ca 0400 var jeg på vei i seng , sovnet vel rundt 04.30 , opp igjen kl 0700 for og lage frokost/17 mai lunsj til 4 unger og 5 voksne , må si jeg angret at jeg hadde sagt ja til akkurat det når jeg begynte på eggerøren og rømmegrøten , øgene som vi sier var 2 streker , og vet ikke helt om jeg hadde fått av meg cowboyhatten enda , ugh. Heldigvis har jeg en kone som bidrar og støtter sin mann , så noe hjelp fikk jeg før jeg var på vei til og svime av på kjøkken benken. Familien og unger kom , og alle var meget happy med mat og alt annet som ble satt frem . Slikt gir motivasjon. Etter denne berømte frokosten , kombinert 17 mai lunsj bar det rett på jobb , med det fristet lite og gå på jobb da jeg visste hva som kom til og møte meg. Byen var stappfull av fest stemte folk , stedene på Zachen var fulle i det øyeblikket vi åpnet , Taket som er en attraktiv uteplass , hadde kø på linje med en konsert på Koengen , det kokte nede på Jacks country , rift om stoler og sol plass , toalett køer på linje med en Bruce Springsteen konsert i Bergen , men sånn er 17 mai . Undertegnede måtte bare hive seg på ryddingen , øl glass og iskrem begere i skjønn forening måtte ryddes bort etterhvert , ellers vill det hope seg opp. Jeg ble faktisk stående som heisvakt på huset i en periode , da trøkket på den tok helt av , heisen skulle være en redningsplanke for oss med og få ned varer vi gikk tom for etterhvert , men det var slettes ikke enkelt på en dag som denne, med barnevogner og fest stemte ungdommer . Personale jobbet som gale , ryddehjelper løp som piskete rotter , jeg, må berømme vårt fantastiske personale denne dagen , de måtte ta imot mot mye skitt fra utålmodige gjester , det er ikke alltid like enkelt og svelge , men de taklet det fint stort sett.
Utover dagen begynte selfølgelig noen og kjenne at de hadde drukket , mange som er på byn 17 mai , er ikke ofte ute , og takler ikke helt konsumet , så Sheriffen måtte begynne og sortere litt for og få ro i rekkene , men der oppstår alltid episoder man ikke trodde var mulig , jeg påkalte en vakt for og ta ut en person som tydeligvis hadde nådd grensen , i det vakten ber han gå ut legger han seg rett ned og later som han har hjerteproblemer , vaktene tar dette på alvor og begynner og tilkalle ambulanse og assistanse , men jeg får heldigvis stoppet dette , mannen spiller syk for og slippe og bli kastet ut , er det fu*******ing mulig ? Jeg kjenner til mannen litt fra før , så jeg fikk heldigvis vaktene til og innse at de var blitt lurt , og mannen blir geleidet ut på vanlig måte , utrolig hvor oppfinnsomme folk er for og unngå og bli kastet ut , men der fins da grenser , hjelpe meg. Utover kvelden er der en del damer som sikkert så veldig fin ut i bunaden når de gikk til byen om formiddagen , men sent på kvelden når bunaden er blitt folleskjørt , og sminken er fikset på , med promille , da er de ikke like fin lenger så jeg, spesielt en da som prøvde og få seg noe i bunaden på dansegulvet , slett ikke noe enkel sak i den påkledningen og heller ikke enkelt når de herrene hun ville ha under bunaden ikke var villige , snakk om Metoo# sak med en dame som den skyldige, men hun ble ikke gammel på stedet da , som hør og bør seg fikk hun beskjed og gå hjem , hjelpe meg sier jeg bare , blir man så desperat ? Tydeligvis . 17 mai ble en fest iallefall og masse blide og fest stemte mennesker som fikk byen og utestedene til og leve . Flertallet oppfører seg og gjør dagen perfekt , Brann keeper Samuel Sahin-Radlinger og hans kone hadde aldri opplevd maken der de gikk i toget med Brann , sykt med folk sa de , vakkert , nydelig og stemning. God stemning på Jacks og undertegnede avsluttet da 17 mai , natt til 18 mai som Dj og Sheriffen på Jacks , som seg hør og bør. Konge dag , takk til alle venner og kjente gjester som var innom og bidro til denne flotte dagen og til det fantastiske personalet vi har på huset . Ser allerede frem til neste 17 mai , selv om endel andre tenker ikke akkurat det nå og drikker noen liter med cola og vann idag. Vel blåst

2 kommentarer
    1. Haha folk er jaggu rare! Men det var jo smart å komme på å fake hjerteproblemer da :p hahaha..
      Selv sang eg nystemten i Sumpen, for det ble sunget mange rare fotballsanger, og da måtte jo eg overdøve alle! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg