Sheriffen gikk på en smell

Når man sjelden er syk , og sykehus er noe du bare hører andre må ta i bruk , og du føler deg i form , da er det ett sjokk og få hjerteproblemer som lyn fra klar himmel , ikke helt da men nesten. Man jobber i bransje som er veldig resultat orientert , og det legger ett hvis press på en kar som meg , og jeg er ikke sen og be , jeg ofrer meg for stedet og gjestene , for at det skal gå rundt , for og skape trivsel for gjestene , bidra på alle mulige måter . Dette har jeg gjort lenge nå og aldri satt bremsene på , ofte døgnet rundt , lite søvn ,jobben i hodet hele tiden , Jacks Country Saloon , fotball , events osv , alt surrer oppi hodet mitt hele tiden , stadig på jakt for og gjøre ting bedre , prøve og yte mer og mer , hjelpe alle jeg kan , gjest eller ansatt.Så kommer smellen , som lyn fra klar himmel , følt meg litt sliten i en periode , uvel osv , men det har skjedd før, dette er noe helt nytt , mens jeg kjører og mine kone sitter på , får jeg store smerter i brystet , mister følelsen i armene , kaldsvetter og kvalm , skjønner fremdeles ikke alvoret , og kjører hjem med bilen og legger meg for og sove det av meg , men det skjer jo ikke , dette vedvarer så jeg må krype til korset og kjøre på legevakten , fremdeles er det meg som kjører for jeg aner jo ikke hva som feiler meg , og får hjelp på stedet. Ekspertisen der skjønner hva som er galt fatt , en sprøyte med morfin og ambulanse blir rekvirert , diagnose , hjerte stans , infarkt . På akutten på Haukeland blir jeg kjørt rett på labben hvor de holder på med meg i 4 timer
og redder meg fra det som kunne vært det skjebnesvangre utfallet , takk og farvel . Tusen takk Haukeland sykehus , for ett personale , utrolig bra.
Jeg blir liggende der en uke , og i skrivende stund får jeg snart komme hjem , nedlesset i piller som skal brukes i lang tid fremover , noen resten av livet. Å ligge på sykehus er jo en belastning i seg selv mange ganger , spesielt når man deler rom med andre syke, da må man ta hensyn og også akseptere andre sine plager , selv om man som jeg, ikke for sove for noen snorker med lyder som fra ett godstog over Dovrefjell og andre slepper ut nok gass til og fylle en rørledning fra Statfjord A plattformen til Mongstad , men sånn er det på sykehus , misunner ikke de som ligger der i månedsvis. Jeg var heldig denne gang , jeg lever , nå gjenstår det en prosess med og trene seg opp igjen da hjertet har fått en trøkk og en skade , diagnose jobbstress og livsstil. Røykekutt er allerede gjennomført , det fysiske skal påbegynnes så snart som råd er , Sheriffen skal tilbake til sin kjære Jack’s Country Saloon , til sine utrolige barkeepere han er så glad i , til sine trofaste gjester som betyr alt for Sheriffen , han savner alt og alle allerede , kan ikke være uten . Kampen skal jeg ta , så jeg garanterer at jeg returnerer til jobben jeg elsker , til mine barkeepere jeg elsker , til gjestene jeg elsker og som gir meg mening på jobb, og til andre andre vakter og ansatte på huset som jeg er blitt så glad i og ikke minst til min elskede kone som alltid er der for meg , uten henne tror jeg at sheriffen hadde vært gone.. I WILL RETURN.
En advarsel til andre , lytt til kroppen før det er for sent , stress ned , lev normalt , jeg gjorde det ikke ,men var heldig , det er man sikkert ikke 2 ganger.

7 kommentarer
    1. Ønsker deg riktig god bedring og glad du kom gjennom det – denne gang👍 Vokste opp m en hjertesyk far, så vet hva du er gjennom Ta vare på deg selv og helsen. Husk mange som er glad i deg og setter pris på deg💙😊
      God klemz

    2. Det er såpass ja.. Eg har forstått at du har vært dårlig, men ikke visst hva det var. Du er jo en tøff og sterk person, så eg regner med og håper du kommer deg gjennom dette. Ha masse god bedring, og ta like godt vare på deg selv som alle rundt deg 😉

    3. God bedring Frode, godt du fikk hjelp tidsnok. Viktig å lytte til kroppen, kommer snart tilbake du men ikke for tidlig 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg