VEIEN TILBAKE

Er nå kommet hjem fra sykehuset. Veien tilbake til ett normalt liv og til jobben jeg elsker er påbegynt. Nå gjenstår trening og atter trening , medisiner , frisk luft og turer i nærområdet der jeg bor . At jeg har blogget om min sykdom er for og opplyse alle og gi en advarsel til dere om at denne sykdommen kan ramme hvem som helst hvis man ikke passer på kroppen sin og lytter til dens signaler. Denne sykdommen tar liv , brått og ubarmhjertig hvis man ikke får hjelp snarest. Jeg var heldig , ikke alle som har vært det , bare så det er sagt. I dag har vi heldigvis god ekspertise på Haukeland og i Norge ellers på dette området , og sykdommer på hjertet generelt , men sykdommen rammer brått og er man alene eller langt unna hjelp , er det mange ganger for sent til og bli reddet. Det beste er og unngå denne type sykdom . Du kan selv forebygge hjerte infarkt og andre plager med hjertet med enkle grep i ditt daglige liv : RØYKEKUTT( ikke så enkelt det da , jeg har kuttet det ut) UNNGÅ STRESS.
JOBB NORMALT.IKKE PRESS EN KROPP SOM IKKE VIL . SOV NÅR KROPPEN SIER DEN TRENGER DET. LA IKKE OMGIVELSENE PÅVIRKE DEG ELLER KROPPEN DIN, LYTT TIL DENS SIGNALER.KOSTHOLD ER VIKTIG ( er ikke det som har utløst min sykdom , jeg spiser fornuftig mat )FOR NOEN ER DET KOSTHOLDET SOM FREMBRINGER DENNE TYPE SYKDOM. SPIS SUNN MAT. ( du finner på nett kosthold som kan forebygge). GÅ EN TUR HVER DAG , 4 TIL 6 KM TILSAMMEN. ( kan gjøres med og gå til jobb hvis det er mulig og kun ta bussen en vei , eller en spasertur i nærområdet der du bor , gjerne med en nabo eller familiemedlem, da blir det lettere og motivere seg til og gjøre det)HA EN SUNN HOBBY.MIN HOBBY ER BRANN. DEN GIR MEG LIVSKRAFT
Jeg lyttet ikke til kroppen , jeg kjørte på i åres vis , smellen kom , nå må jeg leve med dette resten av livet , men skal klare det for jeg var heldig.
Håper du lytter til mine råd , jeg vet nå hva som kan skje , unngå at det skjer deg , du er kansje ikke like heldig
Takker for alle hilsninger i forbindelse med min sykdom , og håper andre kan lære noe av dette som jeg har skrevet om .
Sheriffen har begynt reisen tilbake .

5 kommentarer
    1. Å ha Brann som lidenskap e jo ikkje akkurat bra for hjerte då 😉 Lykke til med trening. Vilje av stål har du jo.

    2. Lykke til Frode 😊 dette klarer du…. og takk for at du vil dele d med oss. Gir ihvertfall meg noe å tenke på ❤.

    3. akkurat nå føler jeg at Brann er godt for hjerte , Brann gir meg humør og engasjement , klubben har alltid vært endel av mitt liv. Jeg har vilje av stål , så denne kampen skal jeg vinne

    4. Hei, gått og høre at du er kommet på beina. Var selv i samme situasjon for 3 år siden. Glemte å lytte til kroppen. Det viktigste i vår alder er å trives og roe ned tempoet noen hakk. En god Brann kamp hjelper👍 God bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg