Ferie , sykdom og grisete turister

Da var jeg endelig tilbake etter en strabasiøs ferie med sykdom , sykehus , storm og grisete turister. Etter jeg endelig ble noenlunde klar til og reise på ferie etter hjerte problemer , ble jeg skikkelig dårlig dagen før jeg skulle reise , det kom begge veier og formen var lik null , skulle ferien ryke og nå ? Avreise dagen var formen fortsatt ikke god , men vi tok sjansen på og reise på en etterlengtet ferie til Thailand , meg og min kone. Reisen gikk bra men var fortsatt ikke helt god i kroppen når vi sjekket inn på hotell i Bangkok , en flott opplevelses by og stikke innom før bading og strender i Phuket , i samme land. Etter noen dager begynte kroppen og fungere og vi så lyst på livet ,turer på stranden med soling og bading var ren medisin de påfølgende dager , og vi slappet skikkelig av . På denne årstiden er det ikke sesong i Thailand da det er såkalt regntid , men flere og flere turister finner likevel veien ned dit da det er billigere der nå , og regntiden er ikke slik man tror , det pøser gjerne ned ettermiddag og kveld men solen er stort sett fremme hele dagen , det vi opplevde i år som vi ikke så mye til i fjor på denne tiden var at det blåste mye og der var dager med storm som resulterte i at 2 sightseeing båter kantret og flere turister omkom i det området vi holdt til i Phuket , det var forferdelig triste greier og det viser seg at sikkerheten er for dårlig om bord i disse båtene som frakter turister rundt om på øyene utenfor Phuket , mannskapet har null opplæring i livrednings manøver og annet som er obligatorisk her hjemme , og der er omtrent null informasjon til de reisende om liv vester og nødt utganger , livbåter osv . Etter skandalen når vi var der ,hvor mange omkom , har myndighetene nå skjerpet dette kraftig inn og useriøse aktører blir nektet oppdrag , men det er en lang vei og gå i dette samfunnet her med mye fattigdom og lite ressurser. En båt tur vi selv var på med en speedbåt , var en skikkelig gyser med høye bølger og blå rygg og ræv , men kone var ikke særlig høy i hatten når bølgene så ut som de var over oss og båten slo så det smalt , men vi det gikk bra selv om vi kansje tenker oss 2 ganger om neste gang , he he. Thailand er ett flott land og jeg elsker og reise der , så anbefaler landet på det sterkeste hvis man utviser forsiktighet . Man kan være uheldig her som andre steder i verden men klima osv er perfekt , men masse turismen er i ferd med og ødelegge mye her og nå , følgende er høyere priser og man er mer plaget av pågående selgere nå enn det var før, i tillegg er mange turister grisete dessverre noe som ett bilde jeg har lagt ved her indikerer , de kaster fra seg alt mulig og noen strender var skikkelig grisete og full i boss og plast , forferdelig trist og se. Vi hadde noen fine uker her tross alt jeg har nevnt her , da jeg er noenlunde kjent i området fra før , visste jeg hvor vi kunne dra for unngå mye av dette jeg har nevnt . Hjemreisen ble dessverre ett mareritt for min del , ikke nok med at jeg har vært syk pga av hjertet og innlagt for det , og at jeg var syk når jeg reiste , ble jeg akutt syk samme dag jeg skulle reise hjem , ett mareritt av en dag hvor det kom begge veier på meg hele dagen , med feber og symptomer som lignet hjerte trøbbelet jeg hadde vært igjennom før , lege ble kontaktet og det bar av gårde på sykehus . Det første sykehuset jeg havnet på ble jeg lagt i en seng med brukt og skittent sengetøy , personalet gjorde det de kunne for meg der ,men de hadde ikke utstyr og ekspertise til og kunne sjekke det som var påkrevd i denne saken , så nytt sykehus ble kontaktet , i dette tilfelle ett privat ett med himmelhøye priser , men takk og pris at man hadde forsikring , ellers så hadde vi slete kraftig her. Mye styr for min kone med ringing frem og tilbake til forsikring selskapet for og få bank garanti på behandling og innleggelse , fikk ikke sykehuset den , ville de nekte og behandle meg, tro det eller ei , heldigvis kom den og skikkelig ekspertise tok tak i tingene. Hjerte og kroppen ellers ble behørig sjekket for alt mellom himmel og jord , det viste seg at jeg hadde fått en alvorlig infeksjon i kroppen og uten behandling her med antibiotika og andre medisiner kunne dette gått riktig galt , jeg var og kraftig dehydrert pga oppkast osv. Hjemreise var da uaktuelt fra sykehuset sin side og innleggelse nesten en uke med behandling var påkrevd. Min kone stakkar lå på samme rom under noen hånd duker til dyne i flere dager , mat måtte hun ordne selv , men sykehuset hadde room service av alle ting , så hun fikk nå mat i alle fall selv om det kostet. Unner ikke min verste fiende en sånn opplevelse jeg hadde her, er nå kommet hjem heldigvis , men er slettens ikke helt frisk , så nå går turen til norsk lege , med papirer fra sykehuset på hva som er galt og hva som kreves av videre behandling. Jeg slapp unna denne gangen og , men for min del holder det lenge med sykdom nå , selv en sheriff kam begynne og slite etter hvert Gleder meg iallefall til den dagen jeg er tilbake for fullt på mitt kjære Jack’s Country Saloon og se alle kjente og kjære fjes igjen . Ble lite blogging under ferie og sykdom , men er nå tilbake . fortsatt god ferie til de som fremdeles har det , utvis forsiktighet og nyt dagene

2 kommentarer
    1. Som om ikke det er nok plast og søppel i hav og natur.. Vi sleit med russere i ferien vår nå, så grisk og grabbete, gikk med albuene ute og dytta unna folk.. Frekke og freidige!
      Håper formen din er bedre 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg