Byrådet vil ikke ha bybane i tunnel

Jeg som født og oppvokst sentrums gutt er levende opptatt av denne bybane saken som har pågått i årevis, uten at det er kommet til enighet .Der er sikkert brukt en god del midler underveis her på dette når saken hele tiden trekker ut . Det mest irriterende er partiene som har gått til valg på nei til bybane over Bryggen , for så og skifte mening for og komme i posisjon i byråd og bystyre med andre parti . Dette har svekket tilliten til disse partiene blant velgerne som siste valg nok var en klar indikasjon på.
Kansje en fattig trøst da de partiene det gjelder ved siste valg , fremdeles er i stand til og danne ett svakt byråd , som likevel kan være en uting for oss som er motstandere av bybane over Bryggen .

Jeg er som mange mange andre sterkt i mot bybane over Bryggen . Jeg vil kjempe mot dette med nebb og klør . Jeg skal ikke gå inn på alle argumentene som dette handler om, for de har nok vært nevnt i alle sammenhenger og fra mange hold , så der tror jeg nok de fleste av våre innbyggere er informert , og ganske så sikkert enig i at en bybane over Bryggen aldri må bli noe av .

Det nye byrådet erkjenner faktisk overraskende nok at det er lite tillit mellom partiene , folk og bysamfunn i denne saken og vil altså ha en utredning om tunnel bak Bryggen fra Peter Motzfeldts gate , som da gjør at bybanen ikke vil gå direkte over Bryggen men heller ikke i en tunnel direkte til Åsane . Med dette erkjenner byrådet nok at kampen om bybane over Bryggen er tapt vil jeg tro , og søker en løsning de selv kan leve med med uten og tape helt ansikt i saken. Alt er bedre enn ingenting vil jeg si . Ett mindretalls byråd bør jo innse at folket har talt. Vi i gruppen Nei til bybane over Bryggen vil iallefall aldri gi oss på dette.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg