Enkel generalprøve for Brann , 6-0

 

 

Brann v Sogndal 6-0  ,  Finne etter 14 min, 23 min og 38 min , Blomberg etter 37 og 58 min  , Børsting 90 min

Sogndal var vel ingen målestokk i denne generalprøven , til det var Brann altfor overlegen , 4-0 etter første omgang sier sitt . Datt vel litt nedpå i 2 omgang til tider , naturlig nok etter 4-0 , så det var jo ingen grunn til og stresse , til slutt puttet jo Brann 2 mål i 2 omgang og . Sogndal yppet seg ved ett par anledninger , ett skudd i tverrligger og de hadde en del cornere som bortimot rant ut i sanden . Brann er gode , ingen tvil om det , lukter cupfinale lang vei .

 

Mathias Dyngeland , stødig og god bortsett fra en nesten flause , er vel Norges beste keeper med beina.

Crone  , fikk endelig 90 min , gjorde seg ikke bort , god kamp og kreativ , mål assist

Japhet , knalltøff og ikke lett og bryne seg på , sikkert en drøm for Dyngeland og ha han foran seg

Ruben , har full kontroll både på egne spillere ( hvor de befinner seg ) og på motstanderen sine angripere  , er glad han fikk ny kontrakt

Wolfe  , løpssterk så det holder , nok en god kamp , har mye krefter og kondis denne karen her , går aldri trøtt

Rasmussen , det var vel taktikken til Sogndal og henge seg på han og ta han ut av kampen , det lyktes dårlig , han fikk slått mange gode pasninger og er en konstant trussel for motstanderne slik han fremstår

Heltne Nilsen , ikke hans beste kamp vil jeg si , laget ett klønte frispark i farlig område , sett han mye bedre , men pytt pytt , han er nå sjefen uansett og betyr mye for moralen i laget

Myhre , bommet på en åpenbar sjanse , men drit i det , sykt god uansett og ett samarbeid med Blomberg som lukter svidd , helt genialt

Børsting , kommer seg nå med denne karen , god kamp i dag og fikk satt inn 6-0 målet

Finne  , goalgetteren i gang igjen , 3 puttinger i dag , slik skal en spiss levere , se opp Stabæk , vi vil til cupfinale

Blomberg , han er nærmest ett funn slik han fremstår nå , han er sykt god , 2 mål i dag , den ene suseren kunne faktisk gitt Åsane en utgift på nytt nett i målet , han er en spiller som kommer til og bli ettertraktet av stor klubber , selv om Brann er det største for meg. Han var etter min mening banens beste i denne kampen

Pallesen Knudsen , fikk ikke for mye og gjøre den stunden han spilte , trygt og greit det han leverte

Heggebø , fikk en omgang i dag , han leverte det meste utpå banen , manglet bare scoringen

Da var altså generalprøven unnagjort , uten noe som overrasket meg , Brann var bare nummeret for stor for Sogndal , det lover godt for eliteserien som braker løs 10 april , altså 2 påskedag kl 19.15 på stadion . Haugesund er motstander og bør være overkommelig . Noe annet enn 3 poeng i den kampen vil være en skuffelse . Tror nok at de gjør jobben der slik de fremstår nå , en flott gjeng som jobber godt sammen og for hverandre , enorm intensitet i laget , og en trener med sitt team som vet hva de gjør på . Gleder meg enormt til alvoret begynner

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg