Froden’s julebord med kjøtt

Da var Frodens’s julebord over for denne gang ( egentlig Froden’s to julebord da jeg hadde to bordsettinger ) en fantastisk kveld med herlige mennesker alle som en. Ingen av mine gjester har latt seg påvirke av hverken MDG , Hanne Sørvaag eller andre som skal ha deg til skifte ut julematen med grønne ting fra skogen . Denne gjengen min koste seg med svineribbe , pinnekjøtt og kalkun med tilbehør . Hvorfor skal man ta bort kjøttet til julematen ? Grønt kan vi spise hele året , mens julen dukker jo bare opp en gang for året , og da må man kunne unne seg god julemat i god norsk tradisjon . Dette hysteriet de driver med inne MDG og blant såkalte kjendiser er jo helt bak mål . De bør holde seg til klima politikken sin og la eldre på sykehjem få pinnekjøttet sitt og kjøttkakene med de proteinene de trenger , ikke tvinge de til løvetann og rabarba suppe , jeg hater formaninger og overformynderi .

Dagen startet med vorspiel i Jack’s country saloon hvor Dan Mikal og Even Solheim spilte live for gjestene mine , begge knallgode musikere som spiller henholdsvis med Gunslingers (Dan Mikal ) og Steinar Engelbrektson Band (Even) . Allerede kl 16.30 var de igang for gjestene som skulle på første bord setting kl 18.00 . Utover kvelden fortsatte de til neste bordsetting og også for de som kom ned fra første bordsetting . Meget godt levert . Sheriffen sjøl skiftet beitet denne dagen og var Dj på 90’talls party i vår nattklubb i 3 etg . Der oppe kom det sykt med folk og dansegulvet var smekkfullt hele natten, skikkelig moro . Er faktisk en god prestasjon og traktere både techno og dance/trance i tillegg til RnB og hip hop fra 90 tallet i min alder , men gamle koster feier fremdeles best , jeg hadde det skikkelig moro denne natten . På Jack’s hadde jeg plassert min gode venn og country elskeren Frank Nordstrøm bak spakene , og hadde sin debut som Dj alene . Har riktignok fått prøve seg noen minutter her og der , men sin første kveld helt alene , han gjorde en meget god jobb, tusen takk til deg Frank .

Gratis lotteri er jo alltid populært , så endel av mine gjester vant noen juleposer med populært innhold inni , dette har vi med på hvert Froden’s julebord . Gratulerer til de heldige .

Jeg takke mine gjester , både nye og de som har vært med meg hele veien for at dere stiller opp på mine event . Evig takknemlig og glad i dere alle som en , uten dere hadde min jobb vært verdiløs og jeg hadde hatt null motivasjon til og gjøre noe som helst . Noen gjester var litt skuffet over en bordplassering , det beklager jeg dypt , men menneskelig og bomme ørlite i kampens hete . Kompensasjon ble nå satt på bordet med edle dråper , så smilet kom nå frem igjen og ble lovet orkester plass neste år . Er ikke enkelt når det er helt fullt og alle vil på julebordet mitt , men fremmøte rører meg , det må jeg si . Gjestene mine kommer fra alle samfunnslag og aldersgrupper , alt fra 20 til over 70 , en herlig blanding , de kommer fra jobber som transport , bank , olje , jurist , Nav ( ikke ansatte , he he) Blåkors ( ansatte) , bygg og maskin , ja i det hele tatt , alt mellom himmel og jord, fattig som rik går de utrolig bra sammen og hygger seg i lag uten og la seg påvirke av bakgrunn og alder , slikt gjør meg varm innvending.

Jeg må og få takke vår fantastiske betjening som jobbet denne dagen , mine gull jenter fra Jack’s , våre flotte og flinke servitører og kokker i Bryggeriet og våre dyktige bar keepere i Taket nattklubb . En fantastisk godt utført jobbe på en ekstremt arbeids krevende kveld . LOVE U

Håper jeg kan gjenta dette i 2020 , hvis jeg fremdeles har mitt virke og jobb på huset . TUUUUUSEN TAKK TIL DERE GODE MENNESKER

2 kommentarer
    1. Fantastisk arrangement – heia Frode for en fantastisk, dyktig, snill og sosial fyr! Faktisk den beste! Vi koste oss med meget god mat og masse hyggelige folk – og jaggu ble det gevinst på bordet også! Håper vi er så heldige å få være med – også til neste år! Frode du er unik 💙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg