Holdt nesten for Brann

Brann v Lillestrøm 1-1 , Bamba 58 min , Lehne Olsen 87 min.
Dette var for jævlig syns jeg . Hadde bestilt bursdagsgaven min i dag som skulle inneholde 3 poeng . Ble dessverre bare ett poeng da Lillestrøm klarte og utnytte en skjebnesvanger retur fra keeper Erik Holmen Johansen på en kveld han ikke hadde mye og henge fingrene i . Svært irriterende , for Brann var best i denne kampen og hadde fortjent 3 poeng , uten tvil . Lillestrøm fremsto som tannløse og baserte alt på forsvars spill og håpte på en mulighet underveis som kunne gi poeng , og det lykkes de med . Surt som pokker . Denne kampen skulle jeg være ringside , billett hadde jeg , men pga medisinske årsaker , ble det tv kamp denne onsdagen på bursdagen min , dessverre .

Brann var gode i 1 omgang , Lillestrøm hadde lite og by på , Brann hadde bøttevis av cornere , men det vil seg ikke foran mål . Det er der det stopper opp for laget . Vi har ikke ett effektivt angrep . Hadde vi det hatt , kunne vi lett tatt 3 poeng denne kvelden . At Barmen sin heading i mål ble annulert gjorde ikke saken bedre i motgangen vi opplever . Dommer mente han dyttet motspiller nok til og ikke godkjenne målet . Strengt dømt spør du meg .. Omgangen rente ut i 0-0 .

Er ikke bare i kampene for Brann alt går imot , når man da ser at det skjer ting ellers i eliteserien man langt fra hadde regnet med ,da blir bare alt jævlig ergerlig . Hvem hadde trodd Sandefjord skulle slå Bodø -Glimt ? Akkurat det gjorde de denne dagen , i tillegg til at Stabæk tok poeng , utgjort er fornavnet . Brann måtte og burde ha 3 poeng her . Taylor som spiss og en benket Bamba var oppskriften . Taylor fikk ikke mye til i den rollen , rusten etter benketilværelse under Em, og Simba var usynlig i denne kampen . Bamba ble da satt inn i 2 omgang , men som kantspiller og Taylor fortsatte som spiss , den skjønte jeg ikke helt , da Taylor kansje er best på kant og burde da byttet plass med Bamba . Uansett tente vrakingen Bamba og han setter inn 1-0 til Brann på en flott heading med ett like flott innlegg av Ruben . Bamba gjorde en knall omgang og fortvilte nok over at det skulle glippe likevel for Brann.

Barmen og Kolskogen gjorde det bra i denne kampen , Ruben var vel den beste i forsvaret , Mathias Rasmussen involvert i mye , hadde en god heading på mål . Pedersen lite involvert i sin midtbanerolle , ikke helt komfortabel enda , Kasper Skaanes direkte svak må jeg si , så Brann sin beste enten man vil eller ei , ble Bamba , basert på en veldig bra 2 omgang . Vieux Sane’ fikk ett par minutter på slutten , som spiss av alle ting , for eventuelt og vinne hodedueller i angrepet og gi Brann noen muligheter på slutten , men det gikk seg ikke til . Han trenger nok en god del mer trening uansett .

I dag var det mye positivt , man må få lov til og si det . Hele laget jobbet iherdig og hadde fortjent 3 livsviktige poeng . Viljen er der , det ser man , men man evner ikke , og vi mangler en god del kvalitet i angrepet , det må vi bare innse . Det er i tillegg ofte sånn at når ting går imot , vinner man heller ikke kamper man er best i . Mye lyspunkt som sagt i dag , er det mulig og overleve i eliteserien ? Jeg tror det , mye basert på at det skjer utrolig mye rart i de andre kampene også . Stå på klubben i mitt hjerte .

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg