Jack’s Country Saloon feiret 5 flotte år

Helgen 11 og 12 oktober 2019 hadde Sheriffen (undertegnede ) invitert til feiring av Jack’s Country Saloon sine 5 suksessfulle år . 5 år med fulle hus , hvem hadde trodd det på forhånd bortsett fra Sheriffen og hans venner.
Ideen var lansert etter ett prøve prosjekt i Sun Z bar på Zachen om torsdagene , der sto Sheriffen og fyrte ut country låter i ett lokale som var mest kjent for disco og hip hop , men de country frelste dukket faktisk opp der , og ideen om ett eget lokale til denne sjangeren var tent.

Takket være pådriveren Tom Greni , Petter Arnesen , Thorleif Wedaa Hønsi( sistnevnte  har begynt i nytt virke ) alle i fra Ricks gruppen , ble stedet en realitet og Sheriffen fikk egen saloon. Med hjelp av Altia og Jon Svendsbøe Gørbitz fikk vi bygget om og laget lokalet på Zachen i skikkelig Country style . Etter mine mange besøk i Nashville så jeg at saloonen her var i tråd med mye der borte.

Stedet har opparbeidet seg mange stamgjester , fantastiske gjester må jeg si , som har hold stedet skikkelig i gang alle disse årene . Musikk ønskene er mange og fra en bred country smak. Classic country , ny country og norsk country spilles flittig over høy talerne hele uken igjennom , stort sett basert på Dj’s pga størrelsen på lokalet , jeg skulle selvfølgelig ønsket meg større plass , spesielt dansegulv . Vi får se , tiden vil vise hva man får til , men stedet har sin egen sjarm og country saloon’s rundt i USA og andre steder er små og fylt til randen med høy og god stemning , slik som Jack’s til tider .

Festen i helgen ble en stor suksess , vi hadde spandert på gjestene våre det fantastiske bandet Hilljacks og trubadur Geir Halleland , i tillegg til Cow Valley linedancers. Disse leverte så det holder , tusen takk til Ståle Kvernes , Karina Kvernes , Paul Gannon , Ronny Pettersen , Jon Kristian Halden og Morten Schau som leverte på øverste hylle . Nytt album har disse ute nå, absolutt og anbefale , heter “Country To The Bone” , sjekk ut Hilljacks på facebook eller Hilljacks.no. Geir Halleland har og eget band , ikke umulig at de dukker opp hos oss en gang i fremtiden. Line danserne holdt koken hele helgen og fikk folk med på gulvet, helt strålende levert .

Takk til mitt crew som var på jobb denne helgen og ikke minst takk til min høyre hånd i baren , Paulina , hva skulle jeg gjort uten deg .Tusen takk til mine trofaste gjester og til sist , tusen takk til min kone som alltid bidrar og stiller om for sin mann. Jeg er heldig som har deg .

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg