Keepere i fokus

En lang fotball helg for undertegnede er nettopp over. Jeg begynte helgen med og se kampen mellom Leeds U vs Birmingham , og Leeds vant 1-0 , slettes ikke ufortjent heller. Leeds U er mitt lag i England og har vært det siden jeg kom ut av bleiene. Opprykk til premier league er jo det vi hardt prøvede fans lengter etter nå , etter sesonger med nesten , og i år feirer klubben 100 år. . Leeds sine 70 % mot Birmingham sine 30% i banespill i 1 omgang sier litt om Leeds slik de fremstår i mange kamper , men disse berømte målene uteblir. Mange poeng tapt pga at laget mangler en notorisk spiss . Bamford på Leeds leverer ikke i øyeblikket og fremstår temposvak og lite på hugget , ikke uten grunn han ble byttet ut i pausen i denne kampen mot Birmingham . Leeds U må kjøpe inn en spiss i overgangs vinduet i januar skal opprykk drømmen holdes oppe. De har som Brann , mangel på scoringer men er nok mye bedre ellers.
Jeg håper iallefall at i denne sesongen skal det skje .

Søndag startet jeg dagen med og se kampen Real Sociedad mot Betis , 3-1 vant Ødegaard sitt Sociedad , og det er imponerende og se hvordan denne gutten har utviklet seg, han kommer bare til og bli enda bedre. En profil er på gang .

17.30 var det oppgjøret Manchester U vs Liverpool som sto på programmet . Selvsagt ser vi slike kamper , ett oppgjør som alle vil se med 2 lag som har mengder med supportere i Norge og ellers i verden. De fleste levnet nok ikke Solskjær sine elever store sjansen i denne kampen slik de hadde fremstått hittil denne sesongen . Pogba skadet blant flere andre gjorde at mange mente dette ville bli ett solid tap . Helt enig var ikke jeg på det , jeg syns altfor mye spill skal innom Pogba i kampene og han sinker ofte da overgangs mulighetene. Jeg var av den oppfatning at det kansje var en fordel at han ikke var med i denne kampen . Jeg må jo si at jeg muligens hadde rett , for Manchester U spilte sin beste kamp for sesongen og kunne med litt mer tur , faktisk vunnet kampen . De ga Liverpool mye større problemer enn de hadde ventet , så all ære til Solskjær og laget slik de fremsto idag . 1-1 var vel greit slik det ble

Siste kampen jeg skulle se idag var mitt kjære Brann , ikke denne kampen var noe jubel heller for laget vårt , en sjelden scoring av Brann , satt inn av Teniste , med en keepertabbe som gjorde at ballen gikk i mål var beholdningen . Kampen handlet faktisk om det , Opdal reddet oss fra tap , vi skapte ingenting , tannløse så det holder , griseflaks at vi får ett poeng , vi ble rundspilt til tider mot ett lag som hadde flere hordalendinger i start oppstillingen enn Brann . Tidligere Brann spiller Amin Askar hadde store sjanser og kunne senket Brann , Steffen Lie Skålevik kunne faktisk avgjort kampen på overtid. Trøstesløst spill av Brann dessverre , vi er ikke gode nå , det har vi vel ikke vært på lenge , angrepet er som og ha fjernet gebisset på en person , totalt tannløst som nevnt . Bodø -Glimt neste og hjemme , mandags kamp 28 oktober kl 19.00 . Jeg håper jo at folk dukker opp på kampen , men det er lite folk på kampene generelt i norsk fotball i år , Molde spiller om gull med nesten tomme tribuner , Rosenborg hadde ikke fullt stadion mot Brann som de pleier og ha , blaserte trøndere fyller vel tribunene kun visst de spiller om gull . Konkurransen fra utenlandsk fotball , spesielt da England er stor. Vi må rekruttere nye generasjoner , vi må lage opplegg for barn og unge både ved stadion og med spillere i større grad enn det vi gjør nå . Vi må ut til folket , der må skapes profiler og helter på banen , slik man alltid hadde før , og sist men ikke minst ,der må scores mål og skapes atmosfære og underholdning på banen . Fredrik Haugen kom innpå idag og fikk sin kamp nr 250 for klubben . Det er vi fra Softball som fikk han til klubben meget stolte av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg