Videre i cupen , men mye rart

Sogndal vs Brann 1-2. Brann gikk videre i cupen men skrekk og gru , her kunne det fort gått gale. Jeg fryktet kampen på forhånd , cup e cup og Sogndal ville selge seg dyrt, ingen tvil om det .

Brann åpnet best , men keeper Holmen Johansen tabbet seg dessverre ut med en hodeløs utrusning i ryggen på Sogndal spiller Haugen og det ble blåst straffe. Den satt de sikkert i mål og Sogndal tok over kampen . Nå var Brann på gyngende grunn i mange situasjoner , ikke minst når de ble rundspilt av 5 Sogndal spillere , og en helt umarkert Jensen spiller ballen til en offside plassert Haugen istedenfor og skyte selv , der hadde vi flaks ,for 2-0 her hadde gitt oss store problemer til og hente oss inn igjen .

Så snur kampen karakter en stund , Strand blir frispilt omtrent på 5 meteren og slår hardt inn i feltet der Stefan Antonijivic sklir ballen i eget nett og det står 1-1. Brann kommer seg litt mer opp i banen , og som jeg etterlyste etter forrige kamp i Haugesund , prøve noe nytt der fremme . Azar spiller overraskende nok fra start i denne kampen . Jeg nevnte i min forrige blogg om at man kansje kunne prøve med en hodesterk spiller der fremme. En som kunne vinne baller i feltet og åpne for andre i angrepet . Dette lyktes man med akkurat i denne kampen da Azar vinner en duell som havner hos Barmen , som lurer den videre til Ordagic som scorer . Kansje leste LAN bloggen min etter forrige kamp , ikke vet jeg , men det jeg etterlyste ble gjort iallefall , med hell .

Brann gjør det veldig vanskelig for seg selv på slutten . Ett sjansesløseri uten sidestykke gjør at spenningen holder seg lang inn i overtiden , unødvendig for dette kunne vært avgjort tidligere i kampen . Løkberg med nok en bom på en meters hold , er det mulig ? Dyngeland redder hans forsøk , en keeper som vi til Brann , hvorfor ikke sier jeg .

Vi er videre , det er tross alt det viktigste i cupen. Vålerengen er slått ut , det er også Lillestrøm , Sarpsborg 08 , Strømsgodset og i skrivende stund sliter Molde voldsomt mot Aalesund ,ligger under 4-0  ,så de er nok ute de og  . Serie kamp på søndag mot Lillestrøm , den bør og skal vinnes . MØT FREM !!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg